Uvod u Montessori pedagogiju u PO Višnjik II
U ovoj pedagoškoj godini u DV Radost, PO Višnjik II odgojna skupina “Papaline” sa svojim odgojiteljicama započela je s radom prema načelima Montessori pedagogije. Jedno od temeljnih načela Montessori pedagogije je pripremljena okolina, koja ima veliki utjecaj na djetetov razvoj. Jednostavni, pregledni, razumljivi i privlačni materijali koji kod djeteta bude interes dostupni su u svim centrima naše sobe. Naša okolina čista je i uredna, svaki predmet ima svoje određeno mjesto, koje djetetu daje sigurnost i osjećaj za red. Okolina sadrži kontrolu pogreške i tako djetetu pomaže da uči i razvija se. Na taj način osiguravamo djetetu samostalnost, slobodu kretanja, razvijamo koncentraciju, osobnost i emocionalnu sigurnost.
U proteklom dvomjesečnom razdoblju usmjereni smo bili na aktivnosti iz praktičnog života koje uključuju:
- opće predvježbe koordinacije i kontrole pokreta (hodanje u prostoru, nošenje stolice, sjedenje i ustajanje)
- brigu za sebe (okviri za kopčanje, grabljenje sjemenki žlicom, predočavanje, prelijevanje vode)
- brigu za okolinu (briga o ribi: hranjenje, čišćenje akvarija, briga o biljkama: zalijevanje, presadivanje)
- vježbe lijepog ponašanja (pomoći drugome i prihvatiti pomoć, pozdravljanje poznatih i nepoznatih osoba)
- posebne vježbe kretanja (hodanje po elipsi, vježba tišine, vrijeme kruga)
- vježbe senzorike (mirisi zavičaja, pribor za razvijanje svih osjetila, sluha, njuha)
- početna matematika (crveno-plavi štapovi i brojke, zbrajanje i oduzimanje)
- jezika
- kozmičkog odgoja (globus, atlas, moj grad) uz izričaj likovnosti i glazbe.
Uz podršku roditelja, koji su prepoznali dobrobit ovog pristupa kroz svakodnevne aktivnosti razvijamo pažnju, koncentraciju, samostalnost i upijajujući um. Dijete upija svijet oko sebe koji postaje dio njega, a ono postaje dio svijeta.
Iz svega navedenog, prateći djetetov razvoj značilo bi slijediti dijete, koje će nam samo pokazati put.