Stručni tim vrtića podrazumijeva stručnjake različitih profila koji, kao potpora odgojiteljima i roditeljima, sudjeluju u radu s djecom.

Naš stručni tim obuhvaća 3 pedagoginje, psihologinju, 2 stručnjakinje edukacijsko-rehabilitacijskog profila (logoped i rehabilitator) i 2 zdravstvena voditelja. U promišljanju, realizaciji i evaluaciji odgojno-obrazovnog procesa djeluju multidisciplinarno, oslanjajući se na timsko promišljanje i djelovanje. Svi članovi stručnog tima djeluju u odnosu na djecu, odgojitelje, roditelje, ravnatelja, stručni tim i ostale društvene čimbenike.

Stručni suradnik pedagog

  • Zadaće pedagoga u odnosu na dijete:
  • Sudjeluje u procesu upisa djece u vrtić (provedba upisa u vrtić (član komisije), formiranje odgojno-obrazovnih skupina, praćenje novoupisane djece u procesu adaptacije)
  • Organizira, prati i podupire realizaciju odgojno-obrazovnog procesa te njegovo kontinuirano unaprjeđivanje s ciljem stvaranja poticajnog prostornog, materijalnog i socijalnog okruženja koje potiče dijete na aktivno učenje u skladu s njegovim potrebama i mogućnostima (predlaže inovacije i uvođenje suvremenih metoda i oblika rada u odgojno-obrazovnom procesu te promjene koje će doprinijeti dobrobiti djeteta; prati prostorno uređenje sobe dnevnog boravka i kvalitetu odgojno-obrazovnog rada)
  • Kontinuirano prati razvoj djece (aktivno sudjelovanje u otkrivanju posebnih odgojnih i razvojnih potreba)
  • Zadaće pedagoga u odnosu na roditelje i obitelj:
  • Potiče suradnju obitelji i vrtića (različiti oblici suradnje i komunikacije)
  • Predlaže i potiče aktivno i stručno osmišljeno sudjelovanje roditelja u odgojno-obrazovnom procesu
  • Pruža stručnu podršku i savjetovanje obitelji, osobito u pitanjima odgoja i rješavanju odgojno-obrazovnih problema (pruža podršku i pomoć pri odgojnim dilemama u procesu rasta i razvoja djeteta, u procesu adaptacije djeteta u novu sredinu…)
  • Upoznaje roditelja s načinom rada i učenja djeteta u vrtiću čime se postižu temelji za bolje razumijevanje i pružanje podrške cjelovitom razvoju djeteta
  • Informira i pruža pomoć pri izboru programa
  • Savjetovanje i suradnja u svezi stvaranja optimalnih uvjeta za dijete u vrtiću
  • Sudjeluje u provođenju anketa i upitnika za roditelje
  • Provodi i sudjeluje u organizaciji roditeljskih sastanaka i predavanja za roditelje

Stručni suradnik psiholog

  • Zadaće psihologa u odnosu na dijete:
  • Prati adaptaciju djece na vrtić
  • Utvrđuje opći razvojni status djece
  • Prati psihofizički razvoj i napredovanje pojedinog djeteta
  • Prati zadovoljavanja potreba djece i sudjeluje u stvaranju temeljnih uvjeta za poštivanja dječjih prava
  • Identifikacija djece s posebnim potrebama (teškoće u razvoju, potencijalna darovitost)
  • Izrada individualnih planova za rad s djecom s posebnim potrebama (teškoće u razvoju i potencijalna darovitost)
  • Provođenje individualnog rada s djecom s posebnim potrebama
  • Vođenje savjetodavnih razgovora i konzultacija s odgojiteljima o djeci
    (naročito djeci s posebnim potrebama i teškoćama u razvoju)
  • Ukoliko je potrebno, predlaže stručnom timu vrtića upućivanje djeteta u nadležnu ustanovu na specijalistički pregled – na dijagnostiku i tretman
  • Procjena spremnosti djeteta za školu
  • Pružanje psihološke pomoći u prevladavanju stresnih događaja i razdoblja u djetetovu životu (npr. gubitak bliske osobe, kronična bolest u obitelji, razvod roditelja, nasilje u obitelji i dr.)
  • Zadaće psihologa u odnosu na roditelje i obitelj:
  • Provođenje intervjua s roditeljima novoupisane djece, roditeljske sastanke i radionice
  • Pomaganje djeci, roditeljima i odgojiteljima u adaptaciji djeteta na vrtić
  • Informiranje roditelja o razvojnom statusu djeteta
  • Savjetovanja o primjerenim odgojnim postupcima
  • Usklađivanje obiteljskog i vrtićkog djelovanja na djetetov razvoj i napredovanje kroz individualni savjetodavni rad s roditeljima te ovisno o potrebama i interesima roditelja i djece
  • Pružanje roditelju i odgojitelju neophodne informacije i psihološku podršku ukoliko se primjećuju emocionalni ili ponašajni problemi te po potrebi uključivanje djeteta u tretman
  • Pružanje podrške u nošenju sa stresnim situacijama (npr. razvod, gubitak člana obitelji, kronična bolest..)
  • Komunikacija u vezi spremnosti djeteta za polazak u školu

Stručni suradnik logoped

  • Zadaće logopeda u odnosu na dijete:
  • Poticanje vještina komunikacije koje obuhvaćaju spoznajne, socijalne i lingvističke vještine
  • Rano otkrivanje, prevencija i rad na otklanjanju i ublažavanju govorno glasovno jezičnih poteškoća u djece
  • Procjena govornog i komunikacijskog razvojnog statusa djece kod prijema u vrtić putem inicijalnih razgovora
  • Opservacija djece po skupinama, identifikacija djece s govorno jezično glasovnim poteškoćama, posebnim potrebama i teškoćama u razvoju
  • Procjena i dijagnostika govorno jezičnih poteškoća i glasovnih poremećaja
  • Procjena predčitačkih vještina i grafomotoričke zrelosti djece u godini prije polaska u školu (predškola)
  • Praćenje razvoja neurorizične djece
  • Rad na razvoju kvalitetnog sustava podrške djeci s TUR, njihovim roditeljima i odgojiteljima u uvjetima inkluzije
  • Pisanje nalaza i mišljenja logopeda zbog ostvarivanja nekih prava ili specijalističkih pregleda
  • Vođenje dokumentacije o djeci – logopedski i individualni dosje
  • Zadaće logopeda u odnosu na roditelje i obitelj:
  • Osvješćivanje roditelja o važnosti stvaranja dobrog interaktivnog komunikacijskog odnosa s djetetom bitnog za poticanje govorno jezičnog razvoja
  • Upoznavanje roditelja s vrstom i stupnjem govorno  jezične poteškoće, potrebitosti i vrsti rehabilitacije
  • Uključivanje roditelja u proces rehabilitacije djeteta
  • Priprema materijala i vježbi za rad kod kuće
  • Podrška roditeljima u svakodnevnoj interakciji s djetetom – postupci i metode rada s djetetom

Stručni suradnik edukacijski-rehabilitator

  • Zadaće edukacijskog-rehabilitatora u odnosu na dijete:
  • Utvrđuje specifične potrebe djece s teškoćama, prema potrebama djeteta određuje sadržaje i planira aktivnosti u suradnji s odgojiteljima i stručnim timom.
  • Radi na prepoznavanju, ublažavanju i otklanjanju teškoća prisutnih kod djece kroz individualni, grupni rad ili rad u odgojno-obrazovnoj skupini.
  • Stvara uvjete za uključivanje djece s teškoćama u razvoju u redovne i posebne programe ustanove za rani i predškolski odgoj i obrazovanje.
  • Suradnjom s odgojiteljima, stručnim timom i roditeljima, utvrđuje odgovarajuće metode rada za svako pojedino dijete koje se kasnije primjenjuju u radu.
  • Prati razvoj i napredak djeteta, po potrebi predlaže izmjene i poboljšanje metoda odgojno-obrazovnog rada s djetetom.
  • Zadaće edukacijskog-rehabilitatora u odnosu na roditelje i obitelj:
  • Upoznavanje roditelja s osobitosti i karakteristikama razvojnog odstupanja djeteta.
  • Uključivanje roditelja u proces rehabilitacije djeteta (jačanje roditeljskih kompetencija i usuglašavanje postupaka kod kuće i u vrtiću).
  • Komunikacija u svezi pravilnog poticanja djeteta s teškoćama u razvoju.
  • Podrška roditeljima u svakodnevnim interakcijama s djetetom – postupaka i metoda rada s djetetom.
  • Pružanje pomoći i podrške u ostvarivanju prava iz drugih sustava temeljem razvojne teškoće djeteta.

Zdravstveni voditelj

  • Zadaće zdravstvenog voditelja u odnosu na dijete:
  • Provodi zdravstveno preventivne mjere za očuvanje zdravlja djece, pravilan rast i razvoj te prevenciju bolesti
  • Prati, nadzire i predlaže unaprjeđenje higijensko- sanitarnih uvjeta
  • Briga o pravilnoj prehrani djece koja osigurava optimalan rast i razvoj djece
  • Promiče zdravo okruženje i odgoj za održivi razvoj
  • Vodi svu potrebnu dokumentaciju o izostancima, bolesti, cijepljenju
  • Posebna pažnja na djecu s kroničnim bolestima, alergijama i posebnim potrebama u prehrani
  • Zadaće zdravstvenog voditelja u odnosu na roditelje i obitelj:
  • Suradnja s roditeljima u svezi zdravlja djece (npr. kroničnih bolesti)
  • Utvrđivanje izostanka djece
  • Sva pitanja vezana za posebnu prehrambenu potrebu djeteta i brojnih drugih upita vezano za zdravlje i prehranu djeteta