Stručni tim vrtića podrazumijeva stručnjake različitih profila koji, kao potpora odgojiteljima i roditeljima, sudjeluju u radu s djecom.
Naš stručni tim obuhvaća 3 pedagoginje, psihologinju, 2 stručnjakinje edukacijsko-rehabilitacijskog profila (logoped i rehabilitator) i 2 zdravstvena voditelja. U promišljanju, realizaciji i evaluaciji odgojno-obrazovnog procesa djeluju multidisciplinarno, oslanjajući se na timsko promišljanje i djelovanje. Svi članovi stručnog tima djeluju u odnosu na djecu, odgojitelje, roditelje, ravnatelja, stručni tim i ostale društvene čimbenike.
Stručni suradnik pedagog
- Zadaće pedagoga u odnosu na dijete:
- Sudjeluje u procesu upisa djece u vrtić (provedba upisa u vrtić (član komisije), formiranje odgojno-obrazovnih skupina, praćenje novoupisane djece u procesu adaptacije)
- Organizira, prati i podupire realizaciju odgojno-obrazovnog procesa te njegovo kontinuirano unaprjeđivanje s ciljem stvaranja poticajnog prostornog, materijalnog i socijalnog okruženja koje potiče dijete na aktivno učenje u skladu s njegovim potrebama i mogućnostima (predlaže inovacije i uvođenje suvremenih metoda i oblika rada u odgojno-obrazovnom procesu te promjene koje će doprinijeti dobrobiti djeteta; prati prostorno uređenje sobe dnevnog boravka i kvalitetu odgojno-obrazovnog rada)
- Kontinuirano prati razvoj djece (aktivno sudjelovanje u otkrivanju posebnih odgojnih i razvojnih potreba)
- …
- Zadaće pedagoga u odnosu na roditelje i obitelj:
- Potiče suradnju obitelji i vrtića (različiti oblici suradnje i komunikacije)
- Predlaže i potiče aktivno i stručno osmišljeno sudjelovanje roditelja u odgojno-obrazovnom procesu
- Pruža stručnu podršku i savjetovanje obitelji, osobito u pitanjima odgoja i rješavanju odgojno-obrazovnih problema (pruža podršku i pomoć pri odgojnim dilemama u procesu rasta i razvoja djeteta, u procesu adaptacije djeteta u novu sredinu…)
- Upoznaje roditelja s načinom rada i učenja djeteta u vrtiću čime se postižu temelji za bolje razumijevanje i pružanje podrške cjelovitom razvoju djeteta
- Informira i pruža pomoć pri izboru programa
- Savjetovanje i suradnja u svezi stvaranja optimalnih uvjeta za dijete u vrtiću
- Sudjeluje u provođenju anketa i upitnika za roditelje
- Provodi i sudjeluje u organizaciji roditeljskih sastanaka i predavanja za roditelje
Stručni suradnik psiholog
- Zadaće psihologa u odnosu na dijete:
- Prati adaptaciju djece na vrtić
- Utvrđuje opći razvojni status djece
- Prati psihofizički razvoj i napredovanje pojedinog djeteta
- Prati zadovoljavanja potreba djece i sudjeluje u stvaranju temeljnih uvjeta za poštivanja dječjih prava
- Identifikacija djece s posebnim potrebama (teškoće u razvoju, potencijalna darovitost)
- Izrada individualnih planova za rad s djecom s posebnim potrebama (teškoće u razvoju i potencijalna darovitost)
- Provođenje individualnog rada s djecom s posebnim potrebama
- Vođenje savjetodavnih razgovora i konzultacija s odgojiteljima o djeci
(naročito djeci s posebnim potrebama i teškoćama u razvoju) - Ukoliko je potrebno, predlaže stručnom timu vrtića upućivanje djeteta u nadležnu ustanovu na specijalistički pregled – na dijagnostiku i tretman
- Procjena spremnosti djeteta za školu
- Pružanje psihološke pomoći u prevladavanju stresnih događaja i razdoblja u djetetovu životu (npr. gubitak bliske osobe, kronična bolest u obitelji, razvod roditelja, nasilje u obitelji i dr.)
- …
- Zadaće psihologa u odnosu na roditelje i obitelj:
- Provođenje intervjua s roditeljima novoupisane djece, roditeljske sastanke i radionice
- Pomaganje djeci, roditeljima i odgojiteljima u adaptaciji djeteta na vrtić
- Informiranje roditelja o razvojnom statusu djeteta
- Savjetovanja o primjerenim odgojnim postupcima
- Usklađivanje obiteljskog i vrtićkog djelovanja na djetetov razvoj i napredovanje kroz individualni savjetodavni rad s roditeljima te ovisno o potrebama i interesima roditelja i djece
- Pružanje roditelju i odgojitelju neophodne informacije i psihološku podršku ukoliko se primjećuju emocionalni ili ponašajni problemi te po potrebi uključivanje djeteta u tretman
- Pružanje podrške u nošenju sa stresnim situacijama (npr. razvod, gubitak člana obitelji, kronična bolest..)
- Komunikacija u vezi spremnosti djeteta za polazak u školu
Stručni suradnik logoped
- Zadaće logopeda u odnosu na dijete:
- Poticanje vještina komunikacije koje obuhvaćaju spoznajne, socijalne i lingvističke vještine
- Rano otkrivanje, prevencija i rad na otklanjanju i ublažavanju govorno glasovno jezičnih poteškoća u djece
- Procjena govornog i komunikacijskog razvojnog statusa djece kod prijema u vrtić putem inicijalnih razgovora
- Opservacija djece po skupinama, identifikacija djece s govorno jezično glasovnim poteškoćama, posebnim potrebama i teškoćama u razvoju
- Procjena i dijagnostika govorno jezičnih poteškoća i glasovnih poremećaja
- Procjena predčitačkih vještina i grafomotoričke zrelosti djece u godini prije polaska u školu (predškola)
- Praćenje razvoja neurorizične djece
- Rad na razvoju kvalitetnog sustava podrške djeci s TUR, njihovim roditeljima i odgojiteljima u uvjetima inkluzije
- Pisanje nalaza i mišljenja logopeda zbog ostvarivanja nekih prava ili specijalističkih pregleda
- Vođenje dokumentacije o djeci – logopedski i individualni dosje
- …
- Zadaće logopeda u odnosu na roditelje i obitelj:
- Osvješćivanje roditelja o važnosti stvaranja dobrog interaktivnog komunikacijskog odnosa s djetetom bitnog za poticanje govorno jezičnog razvoja
- Upoznavanje roditelja s vrstom i stupnjem govorno jezične poteškoće, potrebitosti i vrsti rehabilitacije
- Uključivanje roditelja u proces rehabilitacije djeteta
- Priprema materijala i vježbi za rad kod kuće
- Podrška roditeljima u svakodnevnoj interakciji s djetetom – postupci i metode rada s djetetom
Stručni suradnik edukacijski-rehabilitator
- Zadaće edukacijskog-rehabilitatora u odnosu na dijete:
- Utvrđuje specifične potrebe djece s teškoćama, prema potrebama djeteta određuje sadržaje i planira aktivnosti u suradnji s odgojiteljima i stručnim timom.
- Radi na prepoznavanju, ublažavanju i otklanjanju teškoća prisutnih kod djece kroz individualni, grupni rad ili rad u odgojno-obrazovnoj skupini.
- Stvara uvjete za uključivanje djece s teškoćama u razvoju u redovne i posebne programe ustanove za rani i predškolski odgoj i obrazovanje.
- Suradnjom s odgojiteljima, stručnim timom i roditeljima, utvrđuje odgovarajuće metode rada za svako pojedino dijete koje se kasnije primjenjuju u radu.
- Prati razvoj i napredak djeteta, po potrebi predlaže izmjene i poboljšanje metoda odgojno-obrazovnog rada s djetetom.
- …
- Zadaće edukacijskog-rehabilitatora u odnosu na roditelje i obitelj:
- Upoznavanje roditelja s osobitosti i karakteristikama razvojnog odstupanja djeteta.
- Uključivanje roditelja u proces rehabilitacije djeteta (jačanje roditeljskih kompetencija i usuglašavanje postupaka kod kuće i u vrtiću).
- Komunikacija u svezi pravilnog poticanja djeteta s teškoćama u razvoju.
- Podrška roditeljima u svakodnevnim interakcijama s djetetom – postupaka i metoda rada s djetetom.
- Pružanje pomoći i podrške u ostvarivanju prava iz drugih sustava temeljem razvojne teškoće djeteta.
Zdravstveni voditelj
- Zadaće zdravstvenog voditelja u odnosu na dijete:
- Provodi zdravstveno preventivne mjere za očuvanje zdravlja djece, pravilan rast i razvoj te prevenciju bolesti
- Prati, nadzire i predlaže unaprjeđenje higijensko- sanitarnih uvjeta
- Briga o pravilnoj prehrani djece koja osigurava optimalan rast i razvoj djece
- Promiče zdravo okruženje i odgoj za održivi razvoj
- Vodi svu potrebnu dokumentaciju o izostancima, bolesti, cijepljenju
- Posebna pažnja na djecu s kroničnim bolestima, alergijama i posebnim potrebama u prehrani
- …
- Zadaće zdravstvenog voditelja u odnosu na roditelje i obitelj:
- Suradnja s roditeljima u svezi zdravlja djece (npr. kroničnih bolesti)
- Utvrđivanje izostanka djece
- Sva pitanja vezana za posebnu prehrambenu potrebu djeteta i brojnih drugih upita vezano za zdravlje i prehranu djeteta