PO Višnjik II započeo je s radom u veljači 2020. godine. Opremljen je i suvremeno uređen u sklopu projekta Mreža ZaDar – mreža inovativnih vrtića po mjeri djece i roditelja. Vrtić je smješten unutar ŠRC Višnjik, između bazenskog kompleksa i dvorane Krešimir Ćosić. Djeca su raspoređena u dvije mješovite odgojno-obrazovne skupine, od 3 do 7 godina. Osim dvije sobe dnevnog boravka vrtić ima i suvremeno opremljenu sportsku dvoranu, a kao dvorište koristimo površine ŠRC Višnjik. Radno vrijeme vrtića je od 6:30 do 16:30.

Potaknuti interesom roditelja i svjesni vrijednosti i „modernosti“ pedagoške koncepcije Marije Montessori odlučili smo pripremiti sve uvjete potrebne za provođenje Montessori programa u Područnom objektu Višnjik II. Pedagogija Marije Montessori utemeljena je na znanstvenom promatranju spontanog učenja djece, a njeno temeljno načelo je emacipiranje djeteta kroz usmjeravanje njegove pozornosti na proces samostalnog donošenja odluka. Momtessori koncepcija polazi od prirodne znatiželje djeteta i potencijala koje ono u sebi nosi. Bazira se na individualnom pristupu svakom djetetu te nije ograničena vremenom unutar kojeg dijete mora usvojiti određena znanja.

Osnovna pretpostavka za rad je pažljivo pripremljena okolina koja je uređena po određenim načelima i dogovorenim pravilima ali omogućuje slobodu aktivnosti djeteta. Odgojitelj djetetu pristupa individualno te mu, uz poštovanje njegove osobnosti, pruža indirektne poticaje i pomoć. Takav pristup omogućuje djetetu da se razvija u samostalnu i kreativnu osobu. Montessori koncepcija obilježena je idejom „pomozi mi da to učinim sam“. Djeca nizom vježbi, polazeći od konktretnog k apstraktnom, pomoću posebno načinjenog pribora i pripremljenog okružja, djeca uče sama. Montessori odgojitelj ne poučava djecu, već ih prati i pomaže da, u vlastitom ritmu, usvajaju vježbe i vještine koje će im biti potrebne u svakodnevnom životu. Ovaj program svoje temelje pronalazi u Nacionalnom kurikulumu za rani i predškolski odgoj i obrazovanje kao službenom dokumentu koji u svojoj suštini obrađuje sve kurikulne sastavnice koje se odražavaju na cjelokupnu organizaciju i provođenje programa. Usmjeren je prema promišljanju i osiguravanju osobne, emocionalne i tjelesne, obrazovne i socijalne dobrobiti za dijete te njegovom cjelovitom razvoju, odgoju i učenju djece i razvoju njihovih kompetencija.

Cilj programa je Montessori pristupom osigurati osobnu, tjelesnu, emocionalnu, socijalnu i obrazovnu dobrobit djeteta, njegov cjelovit razvoj i razvoj njegovih kompetencija.

…odgojiti dijete…

…koje posjeduje dragocjena svojstva:

ljubav koja nije ovisnost,

disciplinu koja nije podređenost,

mogućnost suočavanja sa stvarnošću koja nije bijeg u fantaziju…

 

Montessori, M.: Frieden, Herder, Freiburg, 1973., str. 36.

Telefon: 023/643-459

Adresa: Splitska ulica 38, 23 000 Zadar

E-mail: visnjik2@radost-zadar.hr